[#04] Ostatnio przeczytane


Trzy okładki z kobietami i trzy całkiem inne historie. Jedna podchodzi pod dramat historyczny, druga pod romans, trzecia pod dramat, jednak wszędzie głównymi bohaterkami były niesamowite kobiety - piękne, czarujące, z charakterem. Wszystkie wywarły na mnie duże wrażenie, dlatego przy żadnej z nich się nudziłam - wręcz przeciwnie, być może przeczytałabym je powtórnie. Oto recenzje:


1. "Ponieważ cię kocham" Guillaume Musso // literatura piękna, obyczajowa

W centrum handlowym na południu Los Angeles znika pięcioletnia Layla. Nikt nie żąda okupu, wszelkie poszukiwania są bezowocne. Jej rodzice, szanowany psycholog i znana skrzypaczka, nie wytrzymują napięcia, a w konsekwencji odchodzą od siebie. Mężczyzna ląduje na ulicy, kobieta rzuca się w wir pracy. Nieoczekiwanie pięć lat później dziewczynka odnajduję się w zagadkowych okolicznościach..

Przyznam szczerze zmylił mnie tytuł, ponieważ można by oczekiwać, że jest to komedia romantyczna. Nic bardziej mylnego, najchętniej zaliczyłabym ją do dramatu. Książka ukazuje w intrygujący sposób losy bohaterów, proste przedstawienie akcji, przyjemnie mało zbędnych opisów. Nie była to niesamowicie wciągająca opowieść i raczej nie sięgnę po nią powtórnie, jednak nie była ona także słaba.. Hm.. jedyne co naprawdę bardzo, bardzo mi się podobało to zakończenie. Nietuzinkowe i zdumiewające. Mimo wszystko polecam. 

"Czasem powodzenie w życiu zależy od drobnostki. Od jednego spojrzenia. Właściwej decyzji. Łutu szczęścia."

"Gdy przeglądasz się w lustrze i masz ochotę je stłuc, to nie lustro trzeba zniszczyć, to ciebie trzeba zmienić."

".. ale czasem wszystko to za mało." 


2. "Dom na jeziorze" Sarah Jio // literatura piękna, obyczajowa

W powieści naprzemiennie śledzimy losy dwóch bohaterek. Ada jest zastępcą redaktora naczelnego w popularnym magazynie. Kariera ta jest jednak przyćmiona osobistą tragedią - straciła męża i jedyne dziecko. Uciekając przed codziennością kobieta postanawia zamieszkać na barce w Seattle. Tam wpada na ślad Penny, młodej kobiety która dawno temu mieszkała na owej barce, a pewnego dnia zniknęła bez śladu.

Cudowna, prześwietna książka! Muszę przyznać, że z zapartym tchem śledziłam losy bohaterek. Początkowo wydawało mi się, że historia Ady będzie zbyt ckliwa, w końcu po takiej tragedii nie sposób się od razu pozbierać i zapomnieć. Jednak autorka w zwinny sposób konstruuje fabułę, aby nie była ona ponura i dramatyczna. Pokochałam Penny, to urocza, ciepła kobieta pragnąca miłości i szczęścia, a uwięziona pozostaje przy mężu , który ma za nic jej uczucia. Gorąco polecam! 

"Szczęście nie pomaga nam się rozwijać, tylko niedola jest bodźcem do rozwoju."

"To, czego szukamy, zwykle znajduję się tuż pod naszym nosem." 


3. Allison Pataki "Sisi. Cesarzowa mimo woli" // dramat historyczny

Nieczęsto czytam powieści historyczne, jednak ta od dłuższego czas "chodziła" mi po głowie. Zaczęło się od tego, że obejrzałam parę odcinków serialu wyreżyserowanego na podstawie powieści i naprawdę mi się podobało! Historia dotyczy drugiej połowy XIX wieku, kiedy to osiemnastoletni cesarz Franciszek Józef obejmuję władzę. Główna bohaterka Sisi przybywa do Wiednia wraz ze swoją siostrą Heleną, zaręczoną z królem. Niestety Franciszek zakochuje się od pierwszego wejrzenia w Sisi.. Kobieta po wielu trudnościach zastaje cesarzową, nie ma przyjaciół, otaczają ją intrygantki, a matka cesarza na każdym kroku okazuje jej niechęć. 

Czytając książkę momentami śmiałam się z niekonwencjonalnych zachowań cesarzowej Sisi, nienawykłej do odgrywania tak wielkiej roli, a momentami było mi jej żal z powodu przykrości jakiej musiała doświadczać i  ogromnej samotności. Niemniej jednak jest to przyjemna, dość wciągająca historia, aczkolwiek póki co nie zachęciła mnie wystarczająco, aby sięgnąć po kolejną część. 

"Tylko w ciemnościach ludzie widzą gwiazdy."

"Nic nie jest silniejsze od łagodniejsze, nic nie jest łagodniejsze od prawdziwej siły."


To tyle, a czy ktoś z Was czytał którąś z wymienionych książek? Koniecznie dajcie znać:) Pozdrawiam!
Copyright © 2014 Joyce1905 , Blogger