[#05] Ostatnio przeczytane



Tak się złożyło, że wszystkie dzisiejsze książki wywarły na mnie duże wrażenie i z chęcią przeczytałabym je ponownie. To przyjemne, ciepłe opowieści, pokrzepiające, wciągające. Myślę, że to raczej takie babskie czytadełka (zaliczane do literatury pięknej, romanse), ale wszystko jest dla wszystkich:) Zaczynamy: 

1. Magdalena Kordel "Wymarzony dom" // literatura piękna

Główna bohaterka Magda podejmuje szaloną decyzję - rezygnuje z pracy, kupuje zaniedbany dom na wsi u podnóża Sudetów, postanawia go wyremontować, a później być może w nim zamieszkać.. Brzmi oklepanie i przewidywalnie? Początkowo podchodziłam sceptycznie, ale z czasem bardzo spodobała mi się ta historia. Mamy tutaj wiele wątków m.in. trudności z remontem, sprawy miłosne, młoda sąsiadka, szukająca prawdy.. a wszystko to napisane w przyjemny sposób, zabawnie, ciekawie. Może nie jest to mistrzostwo świata, fabuła nie jest tutaj odkrywcza i nowatorska, ale lubię takie historie, których temat przewodni wałkowany w stu podobnych książkach, nadal mnie nakręca. Jeśli szukacie po prostu przyjemnej książki na spokojny wieczór, książki bez rewelacyjnie oryginalnej fabuły, lecz prostej, kojącej historii to szczerze polecam:)

"(...) nie ma brzydkich kobiet. (...) kobieta kochana i doceniana od razu staje się piękniejsza."

"Z czasem człowiek uczy się widzieć dużo więcej."

"(...) coś takiego jak sytuacja bez wyjścia nie istnieje. (...) zawsze istnieje dotykowe, ukryte drzwiami zamaskowane przejściem."



2. Sarah Jio "Dom na plaży" // literatura piękna

Czasy II wojny światowej, USA. W życiu Anne wszystko było zaplanowane: wystawny ślub, małżeństwo z mężczyzną, którego znała od lat, kariera.. Pod wpływem impulsu wraz z bliską przyjaciółką zaciąga się jako pielęgniarka wojskowa i wyrusza na wyspę Bora-Bora, w pobliżu której toczy się wojna. Kobietą targają sprzeczne myśli, nie wie czy postępuję właściwie, jednak pragnie posmakować prawdziwego życia. Nie może siedzieć bezczynnie w kraju, podczas gdy jest potrzebna gdzie indziej. Po przybyciu na przepiękną wyspę, pełną kwiatów hibiskusa, nieoczekiwanie rodzi się przyjaźń między nią, w tajemniczym żołnierzem Westrym..

Cuuudowna książka! Przyznam się, że dzięki niej zaliczyłam nieprzespaną noc.. Przeczytałam ją w oka mgnieniu, tak mnie wciągnęła.. Bora-Bora.. Od zawsze lubiłam książki, których akcja działa się w odległych, egzotycznych miejscach: Japonia, Indie, Ameryka Środkowa.. Tutaj mamy przepiękną, kwiatową wyspę, na której toczą się wydarzenia. Nie będę zdradzać o co dokładnie chodzi, ale gorąco polecam. To niebanalna, poruszająca opowieść z cudownym przesłaniem: nie ignoruj tego, co podpowiada ci serce, nawet jeśli podążanie za jego głosem będzie trudne. 

"Bądź sobą. I nigdy nie lekceważ tego, co mówi ci serce, nawet jeśli to boli, nawet jeśli wydaje ci się, że pójście za jego głosem sprawi ci trudność."

"Widzisz, kiedy łączy cię z kim miłość, nawet tylko przez jakiś czas, ona już na zawsze pozostaje w twoim sercu."

"W życiu, a szczególnie w miłości, nie można odgrywać żadnej roli."

"Twoje życie będzie bogate, szczęśliwe i pełne miłości, ponieważ takim je uczynisz."

3. Cecelia Ahern "Love, Rosie" // literatura obyczajowa, romans

Alex i Rosie od dzieciństwa są nierozłączni, jako najlepsi przyjaciele przeżywają wspólne przygody, radości i smutki. Niestety tuż przed wyborem studiów Alex przeprowadza się z rodzicami z Irlandii do Kanady. Nadal pozostaje jednak z Rosie w kontakcie telefonicznym, listowym.. On zostaje kardiochirurgiem, jej marzy się praca w znanym hotelu. Czy będą w stanie utrzymać kontakt na tak daleką odległość? Czy ich znajomość nie przerodzi się w coś więcej?

Mam wrażenie , że jestem chyba jedną z ostatnich osób, które czytają tą książkę:) Zdobyłam ją przypadkiem, natrafiłam na nią w bibliotece, a że wcześniejsze pozycje autorki przypadły mi do gustu, wypożyczyłam. Powieść ta składa się wyłącznie z listów, maili, zaproszeń, czatów.. Co stanowi miłą odmianę od innych książek. Zabawna, intrygująca, wzruszająca. Polecam:) 

...................................................................................................................................................................

Na dziś tyle, jestem ciekawa czy Wam również podobały się te historie. Pozdrawiam ciepło. 
Copyright © 2014 Joyce1905 , Blogger